Mengenali Wanita Dari Mata Kaum Lelaki

Anda lelaki? Lelaki Sejati atau setengah lelaki ?
Kalau anda lelaki sejati maka anda pasti memahami apa yang diinginkan kaum lelaki dari kaum wanita?

Kaum lelaki menginginkan keindahan, kelembutan dan kasih sayang dari wanita. Lembut setiap sentuhannya, indah setiap penampilannya, dan penyayang dalam setiap sikapnya.

Lelaki tidaklah membutuhkan ketegasan dan kegagahan dari kaum wanita namun mereka haus akan kelembutan, keindahan dan kasih sayang.

Lelaki sejati pasti benci dengan wanita yang setengah lelaki apalagi ¾ lelaki. Kaum lelaki membenci wanita yang penampilannya kaku, suaranya kasar, bicaranya blak-blakan, penampilannya serabutan dan sikapnya tiada mencerminkan rasa kasih sayang.

Sebaliknya bila anda adalah wanita, wanita sejati, pasti anda memahami apa yang diinginkan kaum wanita dari kaum lelaki. Wanita menginginkan ketegapan dan ketegasan, kearifan dan tanggung jawab dari kaum lelaki. Tegap dan tegas sehingga mampu memberikan perlindungan, arif pada setiap sikapnya dan berani bertangung jawab atas setiap ucapan dan tindakannya. Wanita tidaklah butuh kepada lembut nan putihnya kulit, gemulainya gerakan, dan merdunya suara.

Wanita sejati pasti membenci lelaki yang setengah wanita apalagi ¾ wanita. Wanita membenci lelaki yang gemulai gerak-geriknya, ceroboh sikapnya, dangkal nalarnya, ciut nyalinya, bahkan pengecut dan penakut .

Karena itu bila anda adalah lelaki, jadilah lelaki sejati niscaya anda menjadi lelaki idaman setiap wanita. Namun bila anda adalah wanita maka jadilah wanita yang sejati niscaya anda menjadi wanita idaman setiap pria.

Sungguh nista bila anda menjadi lelaki namun ½ wanita apalagi ¾ wanita, sebagaimana sangat hina bila anda menjadi wanita namun ½ pria apalagi ¾ pria. Sahabat Ibnu Abbas radhiallahu ‘anhuma mengisahkan:

لعن رسول الله صلى الله عليه و سلم المتشبهين من الرجال بالنساء والمتشبهات من النساء بالرجال

Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam melaknati (mengutuk) lelaki-lelaki yang menyerupai kaum wanita dan wanita-wanita yang menyerupai kaum pria. (Bukhari)

Oleh: Ustadz Dr Muhammad Arifin Badri

Postingan terkait:

Belum ada tanggapan untuk "Mengenali Wanita Dari Mata Kaum Lelaki"

Catat Ulasan